perjantai 3. huhtikuuta 2015

Rentoudun pääsiäiseen


Neljä vapaata tulee tällä kertaa enemmän kuin tarpeeseen.
Hymy nousi väkisinkin huulille eilen viimeisiä työtunteja vedellessä. Ja hymyyn oli yksi jos toinenkin syy.
Ensinnäkin sain työkaverilta toiveen huivista. Hän on kuulemma ihastellut minun isoäidinneliö kolmio huivia jo jonkin tovin ja toivoi nyt itselle samanlaista. Väriksi hän haaveili hailakan vihreän, sellaisen keväisen, missä saisi olla sävy eroja..
Hmm.. Yhden illan surffailin Novitan sivuilla ja toisen Lankamaailman sivuilla mutta ne löytänyt mieleistäni. Kävin kaupungissa parissa käsityöliikkeessä ja jopa Anttilan lankahyllyjä ihmettelemässä. Mutta jotenkin se juuri oikea lanka ei löytynyt. Päätin että en luovuta. Työmatkalla satuin kulkemaan Hakaniemen VihreäVyyhti-nimisen lankakaupan ohi ja siinä se ikkunassa komeili, juuri täydellisen sävyinen lanka. Ja mitä vielä ale-korissa?
Eipä siinä kauaa nokka tuhissut kun tartuin oven kahvaan ja hypistelin jo lankoja käsissä, tästä tulee niin hieno huivi. Lanka on mulle täysin uusi tuttavuus, nimeltään Linie 325 sunlace color.


Nyt sitten pähkäilen teenkö huivin kaksin kertaisesta langasta vai riittäisikö ihan vain yksinkertainen?
Mä olen niin onnellinen kun löytyi juuri täydellisen sävyinen lanka. Tässä mulle siis ohjelmaa vapaapäiville.

Hymy nousi huulille myös työpäivän päätteeksi saamani tekstiviesti. Ystäväni muutti Tampereelle puoli vuotta sitten, eikä olla ehditty sen koomin nähdä. Nyt hän on tulossa Helsinkiin kyläilemään ja yllätykseksi hän ehtii piipahtaa myös meidän luona. Joten tänään tiedossa kahvittelua ja kuulumisien vaihtoa ystävän kanssa.

Aika mahtava alku vapaille sanon minä.

Nyt ajattelin juoda toisen kupin kahvia ja alkaa siivoilemaan, pääsiäiskoristeet odottavat vielä kaapissa.. ehkä ne pitäisi kaivaa pöydälle?
Onko teillä tapana koristella pääsiäistä kotona?

Ihanaa pääsiäisen aikaa.
Rentoa sellaista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti