sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Tulevia projekteja

Työkaverini kyseli voisinko tehdä hänelle parvekkeelle ja vessaan maton.
Ja tottahan toki voin.
Sitten alkoi suunnittelu.. pyöreä vai suorakaide..?
värikäs vai yksi värinen?
 
Pitkän pohdinnan jälkeen sain muutaman kuvan hänen parveke kalusteistaan ja lähes vapaat kädet toteutuksen suhteen.
Eilen sitten suuntasin heti klo.10 lankamaailmaan kun se avasi ovensa. Ja voi sitä ilon ja onnen määrää mitä voi tuntea yhdessä kaupassa.
Kiertelin siellä TUNNIN. Kyllä vain. Sain tunnin kulumaan siinä että hipsuttelin ja ihastelin eri lankoja. Eikä reissusta tehnyt yhtään helpompaa se että siellä oli kaikki normaalihintaiset
langat -30% alennuksella.
 
No mutta eka suuntasin kude osastolle, siellä oli vaikka mitä kivaa uutta ja värikästä.
Minun matkaan pitkän pohdinnan jälkeen tarttui kolme kude vyyhtiä.


Väreiksi valikoitu valkoinen, beige ja tuollainen armeijan vihreä.
Näistä syntyy siis matto parvekkeelle.
Vyyhdit olisi tarkoitus keriä ja pakata vaimon matkaan kun se lähtee huomenna autolla
lappiin. Nämä saa olla mun kesäloma projektina lapissa. En viitsi melkein kolmea kiloa kudetta raahata junassa mukana.
 
Noh koska olin lankamaailmassa ja sain täällä blogissa vinkin
 (Kiitos Miia) 
että sieltä voisi saada hyviä pyörröpuikkoja ja muita tarvikkeita näihin käsityö hommiin.
Tähän asti oon mennyt tavis marketin puikoilla ja kironnut kun lanka junnaa liitoskohdassa tai puikosta irtoaa tikkuja..
Sain aivan ihanaa palvelua koskien puikkoja, myyjä opasti ja neuvoi ja yhdessä laskimme mikä on kannattavaa minun kannalta kun nyt kuitenkin olen vain tällainen harrastelija käsityöntekijä..
Ja niin sen upean opastuksen tuloksena minulle lähti mukaan (näin alkuun) KnitPro:n koivu puikot koko 4 ja vaijeri koko 100cm ja silmukkamerkkejä .
Näitä kokeilen ja testaan.
Ja mikä huippu uutinen, näillä puikoilla on KOLMEN vuoden takuu..
Ja Mä olin ihan yhtä hymyä vain. Vau.
 
Lisäksi koska lankamaailmassa oli alennus,
raaskin ostaa kauan himoitsemaani lankaa.
En tiedä mikä tässä on, mutta tää vaan huusi mun nimeä.
Ja nyt sitten nappasin ne (puolentunnin pohdinnan jälkeen) koriin.
Eikä kaduta. Näistä huivi? ehkä.
 
 
Eli lomalla tiedossa käsityö hommia,
pari huivia ja mattoa ainakin :)

2 kommenttia:

  1. Mahtavat ostokset :) ja mitä tuo alimmaisen kuvan lanka? Kivan näköistä. Niin ja piti aiemmin jo sanoa, että lankamaailmassa toimii tosi hyvin tuo knit pron takuu-juttu. Kaikissa paikoissa kun se ei ole kuulemma pelittänyt niin hyvin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän mulla nyt ole tuota kerää käden ulottuvilla, mutta sitä myydään lankamaailmassa heti siinä kassan vastapäätä oikealla.. (ja puhun siis oulunkylän liikkeestä) Siitä oli tehty joku mallitilkku ja rakastuin.. väri vaihtoehtojakin oli muutamia.. :))

      Poista