lauantai 14. maaliskuuta 2015

Kevät väsymys?

Vaiko mikä lie?

Maanantai ja tiistai elelin ihan sumussa.
Ekat sanat kun töistä pääsin oli lähes sanalleen "Vitsi mua väsyttää" ja *haukotus perään*
(käytös siis ei yhtään tyypillistä minua, yleensä tulen kotiin ja ensimmäinen lause kuulostaa tältä "Mulla on NÄLKÄ")

Joka ilta vetelin sellaiset 8tuntia unta, aamulla pirteä mutta iltapäivästä tuntui että virta loppuu kesken. Bussissa kotimatkalla toivoin että olisin voinut käpertyä penkille ja jäädä nukkumaan hetkeksi. Tiistaina alkoi hermostuttamaan koko väsymys ja päätinpä sitten kömpiä sänkyyn jo 19.30 ja nukkua tuhisin aamuun asti (05.00). Väsymystä lisäsi varmasti töissä rankat asiakas tilanteet mutta loppu viikon 10tunnin työpäiväkään ei tilannetta tainnut helpottaa.

Vai sainko jonkun vastareaktion auringosta?
Noh, väsymys on selätetty. Ja viikonloppu aamu aloitettu kahdella kupilla kahvia ja blogeja lueskellessa. Aamu lenkkikin koirien kanssa starttasi tuttuun tapaan jo kuuden aikaan.

Kerrottakoon tähän tällainen pikku kevennys;
Mulla on sellaiset kaksi viikkoa ollut korva sellainen outo,
välillä vihloo, rutisee, naksuu ja paukkuu. Välillä on ihan oma itsensä.
Noh minä kun olen aika huono lähtemään lääkäriin, niin kokeilin muutaman päivän
Panadol kuuria ja päätin seurailla tilannetta.
No tuossa torstaina töissä ollessani huomasin että korva tuntuu edelleen jotenkin oudolta.
Ja kun koskin korvaa niin se kuulosti siltä kun korvakäytävä olisi jotenkin märkä.
Yöks.
APua.
Perjantai aamuna soitin työterveyshoitajalle ja pääsinkin melkein saman tien näyttämään korvaa paikan päälle.
Ja arvatkaa mitä, korvassani eleli HIUS, kyllä vain. Siellä se oli ja eli.
Hoitaja yritti kaivella hiusta pois, mutta teki sen verran kipeää että päätti pistää minut lääkärille.
Juu. Sitten tuli lääkäri. Tutki korvaa ja tuumasi; juu hius siellä on, se pitää ottaa pois.
No niin kiva. otetaan.
Mutta miten?
Lääkäri yritti ja yritti.
Ei lähtenyt.
No sitten se soitti toisen lääkärin paikalle, molemmat lääkärit oli ilmeisesti vironkielisiä, koska tässä vaiheessa puhuivat keskenään Vironkieltä (tai niin ainakin ymmärsin). Minä istuin siinä keskellä kun kaksi lääkäriä häärii mun ympärillä, etsii sopivia välineitä millä sen hiuksen saisi pois. Lääkärihuoneen ovi on sepposen selällään ja ihmisiä kävelee ohi, noh sitten toinen lääkäri hakee toisesta huoneesta jotain ja samalla toinen lääkäri huutaa hänelle perään: Tuo kyrvalamp, tuo kyrvalamp (siis kirjoitan sen niin kuin sen kuulin). Minä naama punaisena ja ihmiset käytävällä tuijottaa huoneeseen.. Joo-o
Viroksi korva on kõrv ja lääkärin lausumana kuulosti sen verran siltä toiselta elimeltä että hmm..
No mutta kyrvalampin ansiosta ja tarvittiin siihen myös pitkät pinsetit niin saatiin hius pois.
Ja löytyipä korvasta loppujen lopuksi myös tulehdus. Mutta siihen tarvittiin onneksi vain korvatippoja.

Aamu hymyjä kaikille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti