maanantai 7. huhtikuuta 2014

Roolit vaihtoon

Viikko sitten päätin omassa päässäni että nyt pistetään roolit vaihtoon ja minäpä se otan itseäni niskasta kiinni ja kunnostaudun ruuan tekemisessä. Meidän perheessä kokki-puolisoni on hoitanut ruuat myös kotona. Minä teen kyllä silloin tällöin salaatit ja piirakat mutta siihen se sitten usein jääkin.
No viikko on nyt takana ja minä olen vastannut ruuan suunnittelusta ja toteutuksesta.
Puoliso on osallistunut kauppalaskuihin ihmetellen ruoka hankintoja, mutta ruokapöydässä on istunut erittäin tyytyväinen puoliso. Teemana on ollut kokeilla eri ruoka-aineista valmistettuja ruokia ja kokeilla uutta.
Mitä mä sitten viikon aikana olen kokkaillut:
  • Texmex kanaa (uunissa)
  • Possua paprika pedillä (tuoreita kasviksia sekä possusuikaleita pannulla)
  • Mozzarella salaattia
  • Kukkakaali-jauheliha soselaatikkoa
  • Makkarakeittoa
  • Feta-pesto piirakkaa ja kasviksia
Lisäksi olen huolehtinut puolisolle eväitä töihin, hedelmiä, pilttejä, smoothieita, sekä porkkana/kaali ja lantturaastetta.

Ja aijon jatkaa samalla linjalla vielä ainakin seuraavan viikon...
Haastetta on aiheuttanut lähinnä se että olen aina illalla valmistanut seuraavan päivän ruuan.
Lisäksi kun pyrimme käymään harvoin kaupassa niin muutaman päivän ruoka-aineet pitää olla valmiina mietittynä, puoliso kun on taas sellainen että se kaivaa kaapista jotain ja loihtii niistä vaikka mitä pöperöitä.. Minä kun en vielä osaa tuota soveltamista..

Mutta pidemmittä puheitta, siirrynkin suunnittelemaan tämän viikon ruokalistaa :) 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti