tiistai 25. kesäkuuta 2013

PRIDE VIIKKO

On parhaillaan käynnissä, niin kuin moni seksuaalivähemmistöön kuuluva ja muutama muukin varmasti tietää. Itse olen muutama vuosi sitten ollut mukana järjestämässä kyseistä tapahtumaa, tai yhtä osaa siitä ja muutenkin olen monena vuotena ollut mukana ainakin puistojuhlan ja kulkueen merkeissä.
Nyt jostain syystä huomaan katselevani pridejen ohjelmaa ja huomaavani ettei sieltä hirveän moni tapahtuma jaksa innostaa. Syytä en tiedä, tai ehkä tiedänkin. Aikoinaan vedin ryhmää Hesetalla ja ehkä sitä kautta tunsin enemmän ”kuuluvuutta” tuohon koko hommaan ja halusin olla mukana ja esillä, oikeuksien puolesta. Sateenkaari kaulakoru kaulassa ja pride tarra rinnassa.
Kai siitä ”muotista” on kasvanut pois, enään minun ei tarvitse julistaa, sitä mitä olen, vaan olen mitä olen. Puistojuhlaan ja kulkueeseen lähdetään tänäkin vuonna ja jotain muutakin ajattelin tuolta pride viikolta napata ohjelmaani. Mutta toivottavasti pride viikko innostaa monia mukaan toimintaan ja saa itsensä näkyväksi ja tunteen siitä että kuuluu johonkin ja on oikeus olla sitä mitä on. Sehän se Pride viikon tarkoituskin on, näkyvyyttä meille vähemmistöille.

(sekavaa, mutta ehkä joku ymmärtää. Täysin ajatuksen juoksua, suoraa tekstiä)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti